Czynności notarialne

Poniższy wykaz obejmuje podstawowe dokumenty niezbędne do sporządzenia danego aktu notarialnego oraz ma charakter informacyjny i przykładowy. Z uwagi na fakt, że każda sprawa ma indywidualny charakter zdarzają się sytuacje, w których wykaz ten jest niewystarczający, dlatego też w okolicznościach konkretnej sprawy może zaistnieć konieczność dostarczenia innych dokumentów, nie wymienionych poniżej. Dlatego też przed umówieniem terminu podpisania aktu notarialnego zalecamy skontaktować się z Kancelarią w celu zweryfikowania dokumentów i doprecyzowania szczegółów transakcji.

Dokumenty niezbędne do sporządzenia aktu notarialnego wraz z danymi osobowymi stron czynności notarialnej należy dostarczyć do Kancelarii Notarialnej z odpowiednim wyprzedzeniem przed ustalonym terminem dokonania czynności notarialnej umożliwiającym jej prawidłowe przygotowanie.
Jeśli dokumenty zostały dostarczone do kancelarii w kopiach lub w wersji elektronicznej – oryginały dokumentów należy okazać notariuszowi podczas dokonywania czynności notarialnej.
Udzielanie informacji oraz wyjaśnień w sprawie czynności notarialnych jest bezpłatne.

W prowadzonej przeze mnie kancelarii notarialnej świadczę usługi z zakresu:

1. sporządzania aktów notarialnych, w szczególności:

  • umowy darowizny
  • umowy sprzedaży
  • umowy zamiany
  • umowy o dział spadku
  • umowy zniesienia współwłasności
  • umowy przeniesienia własności nieruchomości
  • umowy o podział majątku wspólnego
  • umowy majątkowe małżeńskie
  • umowy przedwstępne
  • umowy warunkowe
  • akty ustanowienia służebności gruntowych i osobistych
  • akt ustanowienia fundacji
  • oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku
  • oświadczenia o poddaniu się egzekucji
  • testamenty
  • pełnomocnictwa
  • umowy spółki
  • protokoły ze zgromadzeń osób prawnych, np. spółek prawa handlowego, wspólnot mieszkaniowych

2. sporządzania aktów poświadczenia dziedziczenia, które po zarejestrowaniu przez notariusza w Rejestrze Aktów Poświadczenia Dziedziczenia utworzonym przez Krajową Radę Notarialną, mają takie same skutki, jak prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku;

3. sporządzania poświadczeń, np. własnoręczności podpisu na dokumentach, które mają uzyskać formę dokumentu z notarialnie poświadczonym podpisem,

4. doręczenia oświadczeń,

5. sporządzania protestów weksli i czeków,

6. przyjmowania na przechowanie dokumenty, pieniądze i papiery wartościowe,

7. sporządzania wypisów, odpisów i wyciągów dokumentów,

8. sporządzania, na żądanie stron, projektów aktów, oświadczeń i innych dokumentów,

9. sporządzania innych czynności wynikających z odrębnych przepisów.

 

Dokumenty

Darowizna lub sprzedaż lokalu mieszkalnego:
Darowizna lub sprzedaż spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu:
Darowizna lub sprzedaż nieruchomości gruntowej:
Akt poświadczenia dziedziczenia
Oświadczenie o poddaniu się egzekucji
Umowa majątkowa małżeńska
Testament
Pełnomocnictwo
Poświadczenie
Ustanowienie Fundacji